Gymnastik & kakor i mängder

Bon soir bon soir!
 vet inte vad det är med svenskar och att upprepa hälsningarfraser? "hej hej", "Goddag goddag" osv osv. som att det inte räcker med att bara säga HEJ ?!

Hursomhelst, det var inte riktigt jag hade tänkt skriva om! Men jag kom fram till att det är rätt skönt att skriva av sig om lite vardagliga saker också så jag kanske börjar göra det här då & då.


Idag hade vi Uppvisning med gymnastiken i T1 hallen i Linköping för att samla ihop lite mer pengar till våra nya tävlingsdräkter (snart kommer en något hög räkning komma till oss!).  & självklart är det bra att träna på att köra volter och fristående inför publik. Man inser verkligen vilken skillnad det gör så fort man inte är själv i hallen längre. Det var jättekul och gick riktigt bra i alla fall! Tack alla ni som kom och titta! :D

Vi sålde lite fikabröd också för att få ihop lite mer pengar. som vanligt hade vi gjort alldeles för mycket fikabröd. alla skulle baka nånting och ta med sig. vilket vi trodde skulle bli lagom. men jag tror nog att hälften blev över :P

Jag bakade en Kanelbulle kaka som blev jättegod faktiskt! & jag testade den fina blomformen som jag fick av Syrran i födelsedagspresent!


Kanelbullekaka

Ingredienser 10 bitar
100 g smör
3 ägg
2 1/2 dl socker
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
3 tsk bakpulver
2 1/2 dl gräddfil
1 dl strösocker
4 msk kanel
Pärlsocker

Gör såhär:
1. Smält smöret och låt det svalna helt.
2. Vispa ägg och socker riktigt vitt och flufftigt.
3. Sikta i vetemjöl, vaniljsocker och bakpulver. Rör sist i gräddfil och
det avsvalnade smöret.
4. Smörj och bröa en sockerkaksform, slå i ca hälften av smeten, strö
över socker och kanel och häll på resterande smet.
5. Grädda i 180 grader i nedre delen av ugnen ca 45 minuter.
6. Strö lite pärlsocker över den avsvalnade kakan.

Alla andra hade också varit jätteduktiga och bakat underbart goda saker! jag smakade bara på Annas choklad/kokoskaka,  men allt såg jättegott ut :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback