Fika time

Buenas tardes mis amigos! failade nyss och råkade trycka bort blogg.se sidan där jag skrev mitt fina inlägg.. därav kommer detta inte bli lika roligt som mitt föra som var totally awesome! men men, ni får överleva helt enkelt. nyligen hemkommer från fika hos Simon, en kompis som bor 50 meter från oss! det var jag, R och ett gäng till vissa nya och vissa gamla bekantskaper, det var trevligt! en alldeles lagom lördagssyssla :D jag och R var helt överlyckliga över att inte behöva cykla i en kvart för att komma dit man ska för en gångs skull! det kan bli lite jobbigt. och alla som bor i stan tyckte de var så duktiga som åkt hela vägen ut till Öster idag.. hrmf! något som är bra dock med att bo en bit från stan är att man får gratis motion! häromdan cyklade jag 2 mil sammanlagt utan att tänka på det :D inte helt fel..  men hursomhelst, fikan ja. jätteskoj. massa folk från olika länder vilket gör att man får öva sina språkkunskaper; engelska, spanska, franska och.. Svenska! ja vissa vill ju lära sig svenska och då får man agera lärare. rätt skoj. fast jag börjar tvivla på mina egna svenska kunskaper ibland .. heter det närmre, eller nämre? alltså t.ex; "du bor närmre/nämre stan än vad jag gör" blev helt lost när jag skulle säga det. ibland när man säger ett ord för många ggr tappar det sin mening.. det är nog det skett med detta ord!  nåväl, här är lite random bilder från dagen.
nu åkte R iväg till Spexet som alla kvällar den här veckan typ. mindre kul :( men jag åker kanske dit sen.. får se. såg precis att det börjar om en timme och jag har ingen cykel.. för den tog Richard som har punka. hmm.. får tänka på det. egentligen behöver jag plugga. ska göra ett fördjupningsarbete om folkmorden i Rwanda på historian. nån som har bra fakta så tar jag gärna BTW :D vi har förresten en liten damm 100 meter från vårt hus, där finns det änder som vi matade med utgånget bröd idag! mysigt. som när man var liten.
dagen till ära har jag en fjäril i mitt hår! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback