personbeviset from hell

Hej på er! nu har de första dagarna rullat iväg härnere och det känns riktigt bra faktiskt. kan fortfarande inte fatta att det är min egen soffa jag sitter i, i mitt eget vardsgsrum och kollar på Tv ibland. men det börjar sakta men säkert sjunka in att det faktiskt är våran lägenhet, inte bara nånstans där jag är på semester.
har gått med i kalmar nation för ett par dagar sen. både jag och R blev medlem där, det kändes lite lagom stort, vilket är skönt så man kan lära känna folket där bättre. Så på lördag ska vi baka till brunchen som dom har där! ska bli jättekul.
idag ska jag fixa det sista med de kurser jag ska söka. sska gå till komvux med mitt efterlängtade personbevis där det står att jag är FOLKBOKFÖRD I LUND! jisses vilket besvär det blev igår. jag måste berätta om den här bara för att när dagen var slut så hade jag lust att både gapskratta och storgråta!... anyway, såhär gick det till:


jag kollade dagen innan att bussen ut till skatteverket (där jag skulle hämta personbeviset) gick en gång i timmen, och det gick bara den bussen dit. jag gick till busshållplatsen. tusan. fel sida av vägen. på rätt sida av vägen gick bussen om 40 min. nåja, jag väntar.
när bussen väl kommer säger busschauffören; det här är en servicebuss så det kommer ta jättelång tid för dig att komma dit. men ta buss nr 6, den går dit du ska!
jag- nej, det gör den väl inte!?
chauffören- jodå.
okej, jag går ut ur bussen igen och ser sen på tabellen att jo nr 6 går visst dit, och inte nog med det den bussen har säkert åkt förbi mig typ 5ggr under tiden jag väntat på buss nr11. suck! aja, jag tar buss nr6 åker dit jag ska letar en stund sen ser jag skylten . SKATTEVERKET, tack gode gud! går fram rycker i dörren.låst. ser en skylt " vi har flyttat till stora södergatan 45"... VAD F*N! jag tänkte ju inte ge upp nu, så jag börjar leta går omkring i 30min typ helt slut och hittar den inte, för jag går omkring på söder vägen och tror det är rätt. ringer R som hjälper mig och sen tittar jag på kartan och ser vägen! tar bussen dit och ser att det ligger jättebra, mitt i stan, hur lätt som helst att hitta. jag går in, får personbeviset på 1 minut. TACK. vilken härlig dag.  till råga på allt så kommer vi hem sen. hämtar posten. och vad ligger inte där!? jo 2 kuvert från skatteverket med personbevis i som jag skickat efter nån dag tidigare som det enligt dom skulle ta en vecka att få. hmm... IRONI PÅ HÖG NIVÅ.
så. tack för att ni läste. hade fint, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback