Springcup


1:mitt och dittes decemberlljus, 2:Ollerup vattenflaska, senaste tillskottet i Ollerupshoppen

Så var det måndag och den 5:e december! I lördags så var det Springcup (gympatävling) i Silkeborg som ligger ca 2.5 timme från Ollerup. Vi åkte dit kl.5.30 på morgonen, vi var ungefär 2/3 av en stor buss som åkte dit, men inte alla var med och tävlade, en del hejade bara på. Det var en enskild tävling så man tävlade ensam genom att köra två varv på tumbling och trampett (eller bara ett av redskapen). jag var med på båda redskapen, tumbling gick väl sådär, körde sträckt handvolt 1½ (som inte var runt) och sträckt rondat flickis sträckt salto. På trampett gick det bättre där körde jag dubbel pik halv och dubbel sträckt halv. jag kom till final på trampett och kom 4:a där, med 0.05 poäng ifrån 3:an som var Anine på skolan =) det var bra att få köra lite volter till hård landning och under lite tävlingspress men annars var det väl inte världens roligaste tävling, det var så sjukt mycket folk med, 11åringar-seniorer, ca 500-600 gymnaster!



Söndagen bestod av lite gymträning, tittade på JSM i Stuen, lite skruvträning på trampolinen, lite bastu och simmande! det är härligt att det alltid finns nåt att göra här, kommer bli uttråkad snabbt när jag kommer hem under jullovet! vilket ju är snart, kan inte fatta att den här terminen redan är slut snart. det har gått så jäkla fort att jag inte kan förstå det! Tror det är för att det händer så mycket här, man trivs så bra och gör det man älskar tillsammans med massa underbara människor, kan inte bli bättre helt enkelt!

Nu ska jag snart ner och ha band! det är riktigt nice faktiskt! vi ska ha lite "konsert" nästa måndag för att visa upp vad vi lärt oss denna andra period. jag spelar bas i en låt, några ackord på piano på en låt och så sjunger jag 2 låtar!

Ikväll är det Ollerup shof of! det är som en liten talangtävling där dom som vill på skolan få deltaga och visa något som de är duktiga på! ska bli kul att se vad det blir för uppträdanden där! efter det så blir det kanske lite gymnastik i Frit center också.. ja som sagt, det blir aldrig tråkigt här inte! Kan inte heller vänta tills Camilla kommer hit under föråret! ÄLSKA

Kommentarer
Postat av: suzanne

jag har skaffat gymkort ( 15 ggr) så vi kan ju alltid gå och träna!

2011-12-05 @ 17:33:42
Postat av: maria

åh, toppen mamma, det får vi göra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback