SM i Truppgymnastik 2011

god måndagmorgon på er! Igår kom vi hem ifrån SM i Halmstad! vi kom dit i Fredags, då körde vi förträning på kvällen, fristående, kände lite på trampetten och likadant med tumblinggolvet. det såg okej ut, sådär som det brukar göra på första förträningen :P sen gick vi och åt och vilade lite, och sen var dags att lägga sig. för på lördagen var det dags! halv åtta ringde klockorna och då gick vi upp och åt frukost, lite smått nervösa :P sen piffade vi oss och fixade frillan till tävlingen. kl.11 började förträningen, vi körde i ordningen fristående, trampett, tumbling. det såg relativt bra ut. jag körde inte trampett eftersom jag inte hunnit träna på det när jag varit här i Lund. men jag förtränade på fristående och tumbling. efter förträningen bytte vi om till tävlingsdräkterna och sen var det dags för tävlingen! vi började med fristående, alla var ganska lugna på utsidan.. men jag var jäkligt nervös! fast när vi väl började dansa så kändes det som att jag visste exakt hur jag skulle göra, det kändes bra. vi var rätt så nöjda med friståendet, men poängen blev sådär.. ,fristående är helt enkelt för svårt för oss. 
sen var det trampett! vi körde riktigt bra, kom 2:a i vår pool, fast 7:a totalt på SM i trampetten. sen var det dags för tumbling.. första varvet måste all köra samma sorts volter i sträckt frivolt - handvolt - sträckt frivolt med ½ skruv. det  blev inte så pga en miss. FAN. vi missar alltid på det varvet, och det är det vi kan bäst på träningarna!!! men men, det  var inget att göra.. resten såg helt okej ut och vi är ganska nöjda med tävlingen i stort, vi är nöjda med det som blev bra ;D 


hursom så var det en underbart rolig helg. vi kollade på finalerna på söndagen med grymma lag. och vi grät och vi skrattade som aldrig förr. vi vann banketten som vanligt såklart. dansade skjortan av resten av folket på dansgolvet och skrek med i sångerna som killarna som spelade live sjöng! det var fint.

blir lite sentimental dock.. Det här laget är så fint, Östgötagymnasterna. Vi har varit med om så jäkla mycket tillsammans. vi har spenderat större delen av vår fritid tillsammans i gympahallen, skrattande och gråtande om vartannat. vi hjälper alltid varandra, vi lyfter upp varandra när det går svårt. vi hejjar på och ler när det går bra. vi kämpar till sent på kvällarna för att det är så kul, så jobbigt och så värt det. det finns inget som slår denna sammanhållning och dessa tjejer. Alla är så unika och så fantastiska på sitt sätt, både gymnaster som tränare. tanken på att Att inte få träna och tävla med er igen gör mig ledsen. jag älskar er.


SM förra året.

Kommentarer
Postat av: Anna

Kärlek!!!!!!!!! <3

2011-05-17 @ 01:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback