Ryggont

det är inte kul att vara skadad på en idrottshögskola. I onsdags så hade vi styrketest (styrka, smidighet, snabbhet, hopptest m.m) uppföljt av beeptest, och efter det var det rytmeträning. Jag hade kört squat och ryglyft med tyngd när jag skulle köra situps med 15 kg, då kände jag lite lite smärta i ländryggen men inget farligt liksom. tänkte inte mer över det. sen körde jag beeptest och sen gick vi direkt till fristående träningen. kände mig lite stel i ryggen när jag luta mig framåt. sen började vi köra fristående och så helt plötsligt när jag gör en sidorörelse så tar det stopp. ryggen gör skitont och jag kan i princip inte röra ryggen utan att det gör ont. blir stillasittande träningen ut och går som Agda 85 resten av dagen och dagarna efter också. att ta på sig strumpor har varit ett projekt som heter duga kan jag tala om för er och att sa sig upp från sittposition har inte varit det lättaste heller. och till råga på det så har de 2 senaste dagarna spenderats med ca 40 elever från skolan som valt Fotboll på idrottsdagar. så vi har åkt buss till mittjylland - Ikast, där vi har spelat fotboll för fulla muggar i 2 dagar. jag har ju dock inte kunnat spela eftersom bara att gå har gjort/gör ont. men det var superkul att åka iväg iaf och det var ett skönt gäng som var med!

Idag har jag, Milla, Emma och Carro tagit bilen in till Svendborg där vi shoppat loss lite, inga större grejer då alla går på studentbudget men iaf! sen tog vi en välförtjänt lunch på Jensens böfhus, Meget godt! det blev supermör kycklingfilé för min del med salladsbar till och de andra åt pork steak och våffla till efterätt. Nu blir det nog rätt lugnt resten av dagen. jag går och hoppas på att min rygg ska sluta göra ont snart! 

ciao!


Kommentarer
Postat av: Malin

Hoppas ryggen blir bättre snart!! Puss

2012-04-30 @ 03:47:38
Postat av: Erica

ajajajaj låter inte roligt alls med en skadad rygg. hoppas att den blir bättre snart! Du jag har en till fråga ang. ollerup. Hur mycket tid tar studierna på skolan? skulle egentligen behöva läsa lite kurser på distans om jag tar ledigt från min utbildning och åker och gympar i danmark ett år nämligen. hur seriösa är studierna, är det många som läser distanskurser samtidigt?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback