Odensetrippen som misslyckades




Ja, som man kan se på första bilden så var det inte så mycket liv i Odense idag som vi hade hoppats på. jag, Emma och Milla tog en tripp med Troels Golfie till Odense för lite IKEA och cityshopping idag. först kom vi till city som var lika stängt som en mussla, och sen när vi läser på öppetskylten till ikea står det Söndagar 10-17 *), varav * = öppet första och sista söndagen i månaden, for helvede! så det blev ingen shopping för oss inte. istället blev det en glass på Mc Donalds och tankning av bilen. härligt med en liten road trip iaf.bara skönt att komma utanför skolans gränser ibland och andas lite vanlig luft och inte ollerupbubbel luft. även om den luften är sjukt nice så kan man behöva växla lite ibland så man kan uppskatta bubbelluften!


idag på eftermiddagen var det konsert i OD hallen på skolan. det var en orkester tillsammans med en jätteduktig kör från en Efterskola här i Ollerup som uppträdde, tillsammans med några elever från vår skola som dansade lite valser m.m. det var en jättefin konsert. höjdpunkten var helt klart när de körde bohemian Rapsody, gåshud av sången!
har börjat känna mig lite förkyld under dagen så det blev ingen köttstyrka som står på schemat. tog en halvtimmes lugn cykling istället med Milla och nu ligger jag i sängen med varm choklad och ska försöka somna tidigt o hoppas jag vaknar pigg och redo för en ny skolvecka!


air pub hade en helikopter ovanför sin restaurang :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback