Gävle

Så har mina första dagar i gävle susat förbi. Jag och Carro har gått på samma schema de här första dagarna ute på Restaurangen så vi har cyklat tillsammans ut till Huseliiharen. Det har varit superkul att jobba! Alla där är hur sköna som helst och jag trivdes direkt. Det är skön stämning och jag ser fram emot tills jag ska dit igen. Nu är jag lite ledig så ska vila ut mig, turista lite i Gävle och träna lite. Det känns som månaden här komma flyga iväg, vilket är både bra och lite tråkigt. Bra för det betyder att man har det bra och tråkigt för då är ju nästan sommaren över. 

Restaurangen är har en jättefin meny där fisk är huvudtemat, men det finns även kötträtter som oxfilé, vildsvin, biffstek och köttbullar. Fiskrätterna är bla: Aborrfilé, halstrad och stekt rödingfilé, varmkokt lax, kallrökt lax, strömmingfilé m.m! Hur god mat som helst, så finns det fina förrätter och efterrätter också. Efterätterna har jag fått göra nu för Åsa, en av dom jag jobbar med hatar de, vilket passar bra eftersom jag älskar att göra efterätter! restaurangen ligger precis vid vattnet lite utanför Gävle, så utsikten är östersjön och sgelbåtar vid hamnen, helt okej ställe att jobba på!


bild från ollerup, sista dagarna hängde dessa i en lång rad utanför vardagsrummet, på lapparna skrev alla något de knöt samman med skolan. jättefint

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback