Uppvisning i Solröd och Testtävling

yes, idag stod det testkonkurrence på schemat, testävling alltså. och tusan vad vi satte dit den tjejer! några som valde att avstå från spring pga småskador men de som körde, körde gott! jag satte dit en pik halv och sträckt halv till hårt. inget jag inte gjort förr men det kändes fett iaf! och det andra körde vi också bra, även rytmeserien! jag fick lite mycket fart i min dubbelpiruett framåt en gång så de blev trippel. whoopsie! det var förmiddagen det, eftermiddagen bestod av träning till uppvisning imorgon i Solröd, en stad omkring köpenhamn. så det är uppvisningskonceptet som skulle köras igenom idag igen med allt vad det innebär. det gick väl bra, jag ska köra sträckt halv och pik halv på trampett och lite hjulning flickis, sidvolt m.m på tumbling. och så kör vi en del av vår rytmeserie som intro i uppvisningen. så imorgon efter lunch åker vi mot själland och Solröd och kommer nog hem sent framåt tolv, men vi är lediga på torsdagen ju - restitution -vila! Man kan gott märka i kroppen att det är mycket träningar nu, benhinnor och rygg och huvud är lite trötta. men inget lite sömn kan fixa!

har för övrigt märkt hur man byter ut vissa ord när man är här på skolan. jag måste anstränga mig när jag skriver de här inläggen så det inte kommer in för mycket danska uttryck som jag annars använder hela tiden utan att tänka på det. som idag när Niels-Henrik en lärare frågade vad mölle flik hette på svenska : hjulning flik? frågade han oss. hm.. ja, nja. hjulning flickis heter det, tror jag? vi säger bara mölle flik nu för tiden så vi har glömt hur man säger nästan :P. en annan sak som printat in är att benhinnor heter skinneben, eller skinneben är framsidan av nederdelen av benet kan man säga. men benhinneinflammation heter skinnebensbetinnelse, och för att folk ska förstå har man bara börjat säga skinneben för det klingar rätt bra på "svenska" också. men så  kommer man på ibland att det faktiskt heter benhinnor på svenska!


se & häpna, håret är långt! och då är det t.om efterdusch lockar på det!

vill gärna bjuda på mer bilder, men internet dummar sig! godnattis!



Kommentarer
Postat av: sussi

Jobbar inatt,lugnt, så har tid att läsa bloggar! Vad duktig du är!Verkar som ryggen är bättre om du kan göra allt det där,vad skönt. Ses snart,längtar!

Kram

2012-05-17 @ 05:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback