Hösten är kommen

Ja, uppdateringarna här på bloggen kommer ju inte alltför ofta. men tänkte att nu har det gått ett bra tag sen sist, jag sitter uppkrupen med en filt i soffan och kollar på How i met your mother i bakgrunden, ja det passade med ett blogginlägg helt enkelt. Är ensam i lägenheten i helgen, Malin har hälsat på en kompis i Växjö och Markus är hemma i norrköping. rätt skönt att ha lite egentid, fast jag måste verkligen erkänna att jag är så glad att jag inte bor själv. usch, det är så påtagligt att man är själv när man är hemma då.

 
uppsala utanför Flogsta tidigt en kall onsdagmorgon


I fredags följde Amanda i klassen med mig hem efter seminariet vi hade på "kost idag" , vi handlade grejer till tacos och gjorde oss lite fina, sen kom Carro, Ida, Emelie och Sandra så hade vi lite tacomys med vin. Väldigt trevliga tjejer måste jag säga, alla utom Sandra går kostvetarprogremmet, Sandra läser bara kursen vi har nu, så det är skönt att veta att dom ska va kvar här i stan :) lite senare cyklade vi vingligt iväg mot John i klassen som hade inflyttningsfest där blev det Beer pong, frågesport och soffhäng och efter cyklade vi hemåt , ännu mer vingliga. Amanda lånade bäddsoffan här hemma eftersom hon bor i Sthlm. en toppenfredag efter att vi alla fått G på första delen av tentan, kemidelen!!



Lördagen bestod av lunch med Ida och Caroline i klassen, wraps på smålands för 25 kr, helt okej! sen drog jag hemåt och sen var jag inbjuden på middag/vinprovarkväll hos Carro med sofia och julia, det var supermysigt, och Sofias föräldrar provar vin ofta så hon hade fixat speciella papper som man skulle fylla i och så när man smakade på vinet. svårt men roligt! tjejerna hade fixat supergod mat också. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback