inspiration

det har jag verkligen fått. har läst ut Mia skäringers bok " dyngkåt och hur helig som helst", jag bara älskar den, älskar henne. älskar hennes syn på livet och drömmar. hur hon får mig att bli peppad till att göra Maria saker, saker som jag älskar, tycker är roliga, saker som jag drömt om. varför gör man inget? varför går man och väntar på NÅT. nåt som ska hända, nåt som förhoppningsvis ska göra mig till den personen jag vill vara, en person som jag trivs och älskar att vara, ett liv som är udnerbart. nej jag tror inte det kommer dyka upp sådär. jag tror man måste förverkliga sitt drömliv på egen hand. och det ska jag fan göra! måste bara komma på vad det betyder att göra det. just nu tror jag det är; jobba med nåt inom matlagning och hälsa, älskar kombinationen och är glado ch lugn när jag får hålla på med det så som jag vill. helst vill jag kombinera detta med att åka utomlands. jag vill kasta mig iväg efter sommaren, till nåt soligt litet ställe med härliga människor, härliga platser och bara lära mig saker, lära känna mig själv. göra nåt som är MITT, nåt som bara jag har gjort, nåt som bara jag kan berätta om för mina vänner i Sverige. sen kanske jag åker iväg och stannar i 1 vecka eller i 4 månader. det är sånt som märks. men såhär känns det nui alla fall, och det känns bra!


ett par meningar från den fantastiska boken;

Det starka behöver det svaga erkännandet för att kunna bli riktigt starkt. Det ena utesluter inte det andra. Om man brister en gång så är inte det en dålig sida. Det är mänskligt. Lossa på kraven du har om dig själv. Vi klarar vad fan som helst, allt vi vill. allt annat är en bortförklaring. Lev nu det liv du har, du har bara ett. Var dig själv. Ingen är lyckligare ingen är bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback