New, nytt, nouveau

Nytt nytt nytt. det är det som hänt den här veckan. saker har blivit förnyade och lite ändrade. Både till det bra & till det lite sämre kanske. Men vi skippar det där som är lite sämre kanske & skriver om det bra istället!
Jo, nu har ju pappa &ckså fått sommarlov och är lika fri som mig själv (lika rastlös också) så vi bestämde på något sätt att det var dags för renoveringen av källaren. eller jag vet inte om man får kalla det renovering när man byter golv & målar om väggarna ? Nåväl så var det det vi gjorde iaf. Och jag måste säga att jag är stolt över hur han & jag, olycksfåglarna nr1 & 2 när det gäller att göra om saker, bygga, måla osv, lyckades göra om källarn utan större problem. Okej, det tog ett litet tag innan det blev mer än 1 rad av golvet. vi stod och svor över det "nya bra golvet, som man bara klickade i, åååh så smidigt & lätt det var" -ICKE. "inte ett jävla klick har vi hört" sa vi argt. men efter lite svordomar & många " det var bättre förr"- fraser så lyckades golvet komma på plats. & väggarna måste jag ju säga gick väldigt smidigt. jag har målat som aldrig förr (eftersom jag aldrig för har målat var ju inte detta så svårt), och rummet är som nytt. underbart faktiskt.
här nedan är ett litet smakprov på det nya, men för fullständig förståelse rekommenderas hembesök.

 

Annars så flyter sommarlovet på fint ! Jag gör saker som man ska göra på lovet, gå massor på stan, träffar mina kompisar, tränar, är tränare, festar m.m . På tal om festa så gjrode jag just detta med Elin & hennes vänner i torsdags. en mycket trevlig kväll & natt. Anton DJ:ade (heter det så?) vilekt gjorde att vi dansa loss på Lilla dansgolvet på Hugo. skojigt !  jag kommer även ihåg att Elin sa nåt roligt på vägen till Hugo & jag tänkte "åh, vilket roligt citat, det ska jag komma ihåg och skriva på bloggen" men nu inser jag att minnet inte är det bästa en utekväll så jag kommer inte ihåg det roliga. men att mycket var roligt vet vi iaf! Det roligaste var nästan ryska nationalsången på youtube, sök på det! :D

Kommentarer
Postat av: Elin

Rummet ser verkligen skitsnyggt ut! Jag vill se det på rikt! Och jag har inte heller nåt minne av nåt roligt citat men jag kollade precis på ryska nationalsången, den är ju så kul ;D

Postat av: Therese :)

Vad fräscht det ser ut! =)

2008-08-22 @ 15:19:44
URL: http://thereseinletters.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback