a taste of Blondies

godkväll, bon soir, good evening, buenas noche (okej spanskan är inte min starkaste sida, men tror man säger så?)

jag är lite mer utvilad idag än igår om man säger så, somnade tidigt igår och sov gott! dock lite lustiga drömmar men vad kan man göra åt det? sen jag kom hem har jag ätit pannkakor med sylt och glass och slappat framför soffan.

jag kom på att det var längesen jag skrev nåt recept här och sånt tycker ju jag är kul, så jag ska skriva ett recept på en Blondie/Vit kladdkaka jag och Richard gjorde häromdagen. den blev riktigt god och eftersom vi gjorde den hemma hos familjen Borg försvann snabbt 2/3 av en långpanna! älskar när det man gör blir uppskattat!

Blondies, ingredienser:
125g smör
200g vit choklad
4st ägg
3dl socker
2.5dl mjöl
1tsk bakpulver

glasyr:
3msk florsocker
o.5msk vatten

gör såhär:
  • smält choklad och smör på låg värme i en kastrull.
  • vispa ägg och socker pösigt, ha i de torra ingredienserna, rör försiktigt.
  • häll ner den smälta chokladblandningen i smeten lite försiktigt och häll smeten i en bakplåtspapper klädd form 20x30 cm.
  • grädda på175c i ca 20min.vill du ha den kladdigare, ta ut den tidigare! ringla glasyren över.
  • servera med grädde eller vaniljglass, eller både och ;D

världens bar i lördags efter att jag kollat på Richard spela fotbollsmatch med Macke, Matilda, Mysan, Björn & Jacob i det underbara sommarvädret. marcus är hemma från Australien :D skojskoj! vissa drack mer öl än andra på världens vilket  blev skoj. och det bjöds även på en galen bilfärd hem. jag gillar't.

 


Kommentarer
Postat av: Kalasgott

Tusen tack för din söta kommentar!! :-) Blondies är sååå smarrigt!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback