broccoli är gott!

Kaninmat säger vissa när man nämner broccoli. men inte jag, jag älskar Broccoli. eller älskar är ju ett väldigt starkt ord. men mmm.. färsk kokt broccoli är riktigt gott! för ett par veckor sen när gympabrudarna var här i Skåne så gick vi ut och åt på en restaurang i Malmö, där åt jag en broccolipasta som var så jäkla god, den bestod nog av broccoli, vitlök och grädde, men det saknades inte en enda smak!
jag har försökt återskapa denna maträtt.. .det blev gott! men inte lika gott.. jag fräste först vitlök i stekpannan sen hällde jag på lite matlagningsgrädde och även mjölk. sen kokade jag broccolin i saltvatten ett par minuter och sedan hällde jag i dem i såsen. och så hade jag pasta till. jag tror nog att man ska ha riktig grädde, fet och dan för att man ska få den bästa smaken. jag vet att sånt gör jäkligt mycket i matlagning.. men det tar ju emot lite när man vet att såsen består av typ 40% fett? :O aja.. nån gång när jag ska lyxa till det ska jag göra såsen så! 

efter allt jobb i skolköket från gymnasiet har ju gjort att man vet hur god mat blir när man har riktiga råvaror i den.. dock så är det rätt dyrt ibland och det är tråkigt.
vad tycker du? visst är broccoli gott!? :D

Kommentarer
Postat av: Anna

Maten på det stället var verkligen såå god!



Neej det känns inte som jul alls men när man var på liseberg där dem sjöng julsånger, sålde en massa julgrejer och massa god mat och saker, och hade fejksnö överallt så känndes det som värsta julmyset. Det var ju mörkt också så det var jättefint med alla lampor.

Postat av: Linn

Härligt att höra! Jag har det bra jag också, började civilekonomprogrammet i Linköping nu i höst så det pluggas för fullt :)

2010-11-14 @ 22:00:32
URL: http://linnsofias.blogg.se/
Postat av: Anonym

oh yes I love broccoli, med lite salt på mums!:) nyttigt kan vara gott hehe

2010-11-15 @ 06:50:51
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Rebecca

broccoli är bäst. broccoli + massa flingsalt är guuuudagott.



Ja, jag kan tänka mig att anledningen till att pastasåsen på restaurangen smakade annorlunda beror på att de har riktig grädde i den ;-) Brukar ju vara så :)

2010-12-04 @ 21:27:23
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback