S(p)exigt!

Hemkommen ifrån Kalmarspexet " Al Capone", det var väl ganska bra tycker jag , för att vara studenter som sätter ihop det och skådespelar i det så var dem duktiga! Richard var ju med också så alltid kul att kolla på honom vara en idiot i spexet och sen bli skjuten, höhö :P något som däremot var lite disturbing är ju att han tycker det är så kul att ha smink på sig. är inte många killar väldigt intresserade av sånt när de väl "får" ha det på sig? och så klagar dom när vi säger "akta när du pussar mig, jag har precis sminkat mig". igår efte Richard och spexgänget har repetition så mötte jag Richard och då hade han fortf. sminket på sig. så skulle jag pussa honom och han stanna mig och bah" JAG HAR SMINK, AKTA." liksom vad tror han att det är!? blöt målarfärg? hihi.. lite kul!
bilden ovan är ifrån en liten förrätt på en middag häromdan. jag gjorde en variant av Croque monsieuer, som är vitt bröd med skinka på och sen en creme fraiche & ost blandning ovanpå, som man gräddar i ugnen. de blev goda! jag köpte en kokbok för några veckor sen som heter "Fransk afton" där fanns det här receptet och massa andra mysiga idéer och recept för att ha en riktigt mysig fransk kväll. ska nog testa ordentligt nån kväll :P när man har tid..
une Croque monsieur et de patisserie francaise

Kommentarer
Postat av: Linn

Det låter som att du har det roligt i din nya stad Maria :) Den där franska boken har jag också, men jag har inte hunnit laga något ur den än :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback