det er dejligt att springa!

.. ja här så betyder ju springa att köra volter i princip, så om nån frågar om man ska med och springa... då säger man JA ;). nu har vecka nr 2 börjat den med med full fart! jag är fortfarande lite förkyld, men halsontet har inte känts idag iaf (peppar peppar), är bara hostig och lite täppt i näsan nu. vi hade iaf hela eftermiddagen med gymnastik idag och det ville jag ju inte missa, så jag sa till vår coach Helge innan träningen att jag fortf. har lite ont i halsen och tar det lugnt när jag behöver. men det blev inte så lugnt, körde inte riktigt fullt ut på mördaruppvärmningen med hopprep i 12 min, men annars blev de nog det mesta! vi körde en bra styrka idag med, har inte gjort det så mycket så det kändes bra. sen så blev det volter, jag körde mycket teknik i början, hur man ska ligga i trampetten och så, jag vill gärna luta mig framåt i trampetten men det ska man ju inte så fick öva på det! sen så körde vi lite trampolin där jag faktiskt lyckades att inte fastna med huvudet helt i skruven så det var nice, Tack Lunkan för det! :P sen blev det lite kött på trampett till mdgrop, först sträckt till uppbyggt och sen 2pikhalv eller höfte-out som dem säger på danska! det var superskoj att snurra lite! snart blire dubbel sträckt halv! har ju Annas extremt braiga sträckhalv att titta på för att veta hur man kör! 

efter träningen blev det dusch och sen aftensmad, satt med norrmännen och åt och fick lära mig lite norska och berätta hur vi säger saker på svenska.. inte helt lätt det där med översättning ibland alltså! sen blev det kortspel i uppeholdsstuen, och snart ska jag dit igen för lite skitsnack, en kopp te, lite kaka och sång! 

just det, igår hade vi valgfaeg(valbara kurser typ) där jag valde att va med i ett band på skolan, vi var 7 st sammanlagt med en lärare som är asskön och heter Esben. vi sjöng en låt som heter Zididada day, och jag fick vara sångerska tillsammans med en kille igår, det var askul faktiskt! har aldrig sjungit i en mick förut men det gick nog rätt bra, de sa att det lät bra så får hoppas de var så! får se vad det blir för sång vi spelar nästa gång.

imorgon ska vi ha ledarutbildning hela dagen tror jag, en del av kurserna här på skolan går ut på att vi även ska bli bättre som ledare för idrott och sånt, så det ska bli intressant! nu måste jag gå ner till fika och sång, hade fint, saknar er där hemma! kram


Kommentarer
Postat av: suzanne

Saknar dig också! Hoppas förkylningen går över snart. Det låter som du har det jättebra! Kram mammma

Postat av: Malin

Så sjukt kul det är att läsa om dina gymnastikdagar!

2011-08-27 @ 03:30:21
URL: http://thewashingtoncorner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback