del 1. Min Idrottsbakgrund

Ja, nu ska jag beta av första delen på hälso och sport listan! och såhär börjar min idrottssaga.
Jag började i Artistisk gymnastik när jag var 5 nånting tror jag, eftersom min storasyster Malin redan var medlem  i Norrköpings gymnastikförening ville ju jag med bli det och vara lika duktig som syrran! jag fortsatte med gympan som jag tyckte var jätterolig, jag var med i min första tävling när jag var 6 år, och kom 2:a. dock så var jag så glad över mitt pris att jag glömde gå upp på prispallen utan ställde mig i ledet med de andra barnen igen, något jag tyckte var hemskt pinsamt många år efteråt när vi kollade på filmen som pappa spelat in!
När jag var åtta eller nåt sånt, så började jag i simnin också, för det höll ju min storebror på med, och jag ville testa det också, Malin gick i det också faktiskt. Jag var ganska duktig på simnin, jag hade lätt med kordinationen efter gymnastiken, men det blev för mycket med båda sporterna tyckte jag så jag slutade med simningen efter nåt år.
Jag fortsatte med gymnastiken som blev svårare och svårare, artistisk gymnastik har otroligt höga krav, och vill man bli riktigt duktig i det så krävs det bra redskap, riktigt bra tränare och en väldans massa tid, detta var väl nåt som norrköping inte kunde erbjuda för mig och för mina gympakamrater, så tillslut när det var jag & Camilla (min lagkamrat idag i ÖGG) kvar som gick i AG så gick vi över till TruppGymnastik istället! inom truppgymanstiken var det enklare att bli duktig och komma upp på en hög nivå, framför allt för att det fortfarande var ( och är) en sport som är på uppsving i Sverige och världen. jag tror att jag växte med utvecklingen inom truppgymnastiken ganska bra och vårat lag kunde därför avancera oss uppåt i klasserna sakta men säkert, och efter att ha varit ett Norrköpings lag som var med på Riks mästerskap nivå fick vi slå ihop oss med våra rivaler, Linköping! VE & FASA, hur skulle det gå!? jodå.. efter att ha suttit i 2 olika hörn på de första träningarna gick vi från att vara rivaler till att vara bästa vänner och ett otroligt sammansvetsat lag som tagit oss från Riksmästerskap, till USM, JSM och  till slut, i våras 2010, var vi med på SM! vi kom 10:a i tror jag, men var hur nöjda som helst med att kunna delta! Nu bor jag ju i Lund och mitt lag ÖGG (östgötagymnasterna) är ju i östergötland, men jag ska vara med på Svenska Cupen och SM i vår faktiskt, och det ska bli så fantastiskt kul. Truppgymnastik är en så utmanande sport som får en att skratta och gråtta hur mycket som helst. helt underbart med rätt människor. helt underbart med ÖGG-brudarna.
Nu när jag är i Lund så tränar jag på Gym, gerdahallen heter det. jag kör ca 3-5 ggr/ veckan och ungefär nån timme varje gång. och då kör jag styrketräning med kroppen (t.ex armhävningar o sånt) och så springer jag intervaller på löpbandet, för den konditionen behövs till gymnastiken! jag har alltid varit ganska hurtig av mig och rör gärna på mig lite varje dag iaf!
ja, det var nog det mesta. fråga om det är nåt ni undrar ;)
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback