nr.6 mitt mål med träningen

ja, dags för listan som går sakta men säkert framåt! lite rolig tycker jag nog att den är i alla fall!

jag har flera mål med min träning. jusst nu är mål nr.1 att bli vältränad, stark och smidig till Svenska Cupen den 19 mars. det är en tävling i truppgymnastik som jag ska tävla med mitt lag Östgötagymnasterna. jag ska vara med på fristående, trampett & tumbling (kanske alla 3 iaf:P) och då krävs det bra kondition, explosivitet, smidighet, styrka och spänst! det är väldigt påfrestande att vara gymnast faktiskt. och jag har nog inte riktigt förstått hur vältränad man faktiskt är när man håller igång med det.. det märks inte förrän man slutar med det ett tag och kommer tillbaks. men nu har jag tränat ganska hårt i en månad så jusst nu är jag i hyffsat bra form, dock så är jag sjuk jusst nu.. men det ska väl försvinna snart hoppas jag! så mitt mål är att prestera bra på tävlingen och vara så bra jag vet att jag kan vara :D

Mål nr.2 är att jag vill se bra ut, må bra i min kropp och vara hälsosam. jag hatar verkligen känslan man käänner när det gått för långt emellan träningarna eller att man rört på sig för lite. kroppen mår inte bra helt enkelt. både knoppen och kroppen behöver träning då och då för att funka ordentligt. 

sen så får jag ju inte glömma att det är himla roligt också! speciellt gymnastiken. gå på gym är väl inte alltid superskojigt om jag ska vara ärlig.. 


Kommentarer
Postat av: Anna

Aaaaw, älskar bilden :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback