Specialvecka!

hejsan! ligger i sängen och har lunchrast nu, fick lite ont i huvudet så kände att en timme ensam på rummet kunde vara bra. man är ju annars omkring människor hela dagarna 24/7 i princip förutom när man är på sitt rum själv. jag trodde i början att jag skulle bli trött på att "inte kunna" vara själv mer, men så är det verkligen inte, oftast så blir man uttråkad efter en liten stund på sitt rum och så går man och letar upp nån att hänga med, och det är så skönt, det finns alltid nån man kan gå till här =)

vi har specialvecka denna vecka, i tisdags så kom det 200 barn till skolan, och vi elever blev indelade i grupper som skulle ha hand om en grupp på 20 barn(5:e klassare) under hela dagen och så gjorde vi aktiivteter som vi planerat dagen innan; simning, fotboll och 2 pass gymnastik. det gick rätt bra faktiskt jag tror till och med att barnen förstod när jag förklarade på "danska"! 

igår hade vi lite speciallektoner om vad som kan vara dålig om man blir en stjärna med massa pengar, vad för negativa sidor det finns med det. sen hade vi en timme om teknisk träning, hur man kan jobba med det på olika sätt för att få bättre resultat av sin träning. och på eftermiddagen hade vi valt alternativ till fysisk träning, vilket vi sen fick veta var stenhård styrka i 1.5 timme med Nikolaj. hej & hå det var tufft, men jäkligt skönt efteråt!

idag och imorgon ska vi elever undervisa de andra eleverna på skolan. vi har blivit indelade i 6 grupper, och varje grupp har fått ett papper där det står i vad vi ska undervisa de andra eleverna i i 1.5 timme. vår grupp ska vara i ID hallen och ha fysisk aktivitet som är länkad samman till Historia.. så vi ska typ ha olika stationer som står för olika tider i historien där de får göra en lek eller likn. som visar hur man använde sin kropp under den tiden.. suck, hoppas det ska gå bra!

nu måste jag hämta min tvätt! kramar!


vår skoluniform som alla elever har fått =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback