fotbollsfilm!

God eftermiddag på er! vi ska snart börja eftermiddagen lektioner som på onsdagar är praktisk  ledarutbildning, vi ska idag ha en uppvärmning som några ska hålla i, och sen efter det ska vi prata om teknik i 1½  skruv och så ska vi passa på det. 


Igår var en väldigt aktiv dag! kl.10.30 säger de till oss som valt Fotboll till idrottsdagen nästa vecka att byta om till fotbollskläder och gå ut till fotbollsplanen för där ska vi spela in en Promotionfilm till en linje som kommer finnas här på skolan i vår ; damfotboll. så vi fick köra massa övningar, hopp, dribbla, jonglera med bollen, skjuta på mål, och spela lite minimatch medans en kille filmade från massa olika vinklar och sånt, och jag fick ha en kamera på huvet när jag jonglerade med bollen, klara de 44 st så det var nice. efter ett tag så var kl. 12.20 (vi har lunch kl.12.) så vi fick löpa till spisesalen och slänga i oss lite mat, för 13.15 skulle vi filma ännu mer.. bara litegrann sa dem! litegrann blev till 3 timmar så jag och några till som var tvungna att va kvar hela tiden missade hela första passet med teamgym :( men det var rätt kul att spela in filmen ändå!.. lite skojigt att man går här på gymnastiklinjen och kommer vara med i en film på
Ollerup.dk om Fotboll!

men sen var det iaf tillslut dasgs för teamgym! vi körde tumbling - framåt och bakåt! framåt gick riktigt bra och jag körde faktiskt en hel skruv handvolt 1½ skruv helt själv på tumblinggolvet utan matta på eller nåt :D !!! wöho. den behöver självklart slipas på men bara att ha kört den känns awesome!!!! efter det dags för bakåt... inte min favorit som ni vet, men igår gick det riktigt bra, en sån träning där jag t.om kan utvecklas lite, körde rondat flickis sträcktsalto med försök till 1 skruv, jag har kört det så lite så det är fortf. svårt o jag måste öva på skruvtekniken bakåt väldigt mycket, men det kommer!  det var iaf en riktigt härlig träning som jag är supernöjd med :D


bild från springcentret en helt vanlig kväll i Ollerup

Kommentarer
Postat av: suzanne

Vad duktig du är Maria! Ska bli kul att se fotbollsfilmen sen.

kram

2011-10-05 @ 16:58:32
Postat av: suzanne

Vad duktig du är! Ska bli kul att se fotbollsfilmen sen. Kram

2011-10-05 @ 17:08:06
Postat av: Anna

2011-10-06 @ 18:10:17
Postat av: Anonym

Nice!!!

2011-10-06 @ 18:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback