The American way



Ja, nu är det måndag förmiddag och jag sitter på University of Oregon och Malin pluggar. Vi har haft riktigt fina dagar här i Eugene, även om jag åkta på en rejäl förkylning som nu först börjar ge sig på riktigt (snörvlar och hostar fortf. dock). Jag tänkte mest förklara bilderna lite vilket berättar lite om det vi gjort. en längre historia om resan tar vi en annan gång!

bild 1. Jag, Malin och hennes vän Carla var på Sweetlife, som är ett bageri med helt underbara bakelser, tårtor, kakor, cupcakes m.m Jag åt en Turtle, som var en maffig och satans god chokladtårta! efteråt var det inte lika gott dock.. :P

bild 2: på väg till "the mall" så är det lite vackra träd i en park

bild 3: jag och malleballe är bara lite allmänt mojje!

bild 4: Jag, Malin, Malins roomie Aristion och hans vän Delaney är på Cornucopia vär dem har Eugenes bästa hamburgare (enligt Malin o Ariston iaf) och jag håller verkligen med, omg vad det var gott!!!

bild 5: ett vattenfall från Silverfalls som jag Malin och Carla åkte till en dag, en park där man gick en tur på ett par timmar och såg ca 6-7 vattenfall under hela turen. otroligt vackert!




Jag har det jättebra här hos Syrran! det är så skönt att bara umgås med henne igen och komma lite bort från skolan ett tag och ladda upp med nya batterier (vilket jag gör genom att bli sjuk..) är lite ledsen att det är så kort tid men tar tillvara på den iaf! Kramar från Eugene, Oregon, USA


Kommentarer
Postat av: Erica

Hej! jag funderar på att ta ett år på ollerup nästa år. alltså höst 2013 till vår 2014 och undrar mest hur du tycker att det är. den linje jag är intresserad av r truppgymnastik. jag slutade med truppgymnastik för några år sedan men börjar längta tillbaka (sysslar med cheerleading just nu istället). var på läger på ollerup 2007 och lokalerna och utrustningen var ju helt fantastisk! vad läser du mer, hur är skolans upplägg osv osv. bor ni på campus eller ska man skaffa boende själv? jag har kollat en massa på hemsidan men det hade varit kul att höra dina åsikter (och du får hemskt gärna svara i en kommentar på min blogg eller skicka ett mail). Kramar / Erica

Postat av: Erica

placeras man i olika lag efter förmåga eller är alla i en stor klump och så tävlar bara de bästa eller hur fungerar alltihop (haha jag har tusen frågor!)

2012-04-11 @ 13:32:25
URL: http://bambielux.blogg.se/
Postat av: Malin

Var superbra att ha dig här! :D

2012-04-16 @ 08:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback