goda ting

ja, med julen kommer många goda ting. en av mina favoriter av julens bakverk har varit Wanyes saffransmuffins. hur god som helst är den med en mandelmassgömma i mitten som är to die for. så jag tänkte idag efter att jag och Malin tog en fika på waynes (första gången i uppsala!) att jag skulle återskapa min egen version av waynes saffransmuffins. och bra blev dom! gjorde en vanlig muffinssmet från Leilas A piece of cake och så hade jag i saffran  i smeten. sen smälte jag vit choklad och blandade med mandelmassa som jag hade inuti muffinsen tillsammans med några pluppar ren mandelmassa. ganska lyckade faktiskt!



imorgon är det skola igen och sen ska vi gå igenom frågor till seminariet om B-vitaminer på fredag. Ja, vitaminer i plural, jag visste inte innan det här att det finns hela 8 stycken olika b-vitaminer som alla gör en masa bra saker för vår kropp. synd bara att det inte är det lättaste att minnas vilken som är vilken när man ska ha "muntligt prov" på dom på fredag.. 

just det, drack lite vin och snackade skit med carri, ida, martin och carros kompis hanna igår. trevligt trevligt. kom inte i säng förrän kl.2 så vi hade tydligen mycket att prata om :) morgonpigg som jag är vaknade jag ändå kl.8 idag såklart.

godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback