en massa saker som skett


Svenskarna minus martin på Fastelavnsfesten förra onsdagen. det var mitt Verden och Mig hold som hade kvällsunderhållning så då hade vi en fastelavnsfest, fastelavn är en högtid i Danmark då man klär ut sig, som på Halloween. så slår man på en tunna som är fylld med godis och leker lekar typ. Det har väl nåt med fastan att göra, såsom vi har Fastlagssöndagen eller vad det heter, bara att vi inte klär ut oss eller nåt. sen åt vi Fastelavnsboller som är TYP som semlor (Fastlagsbullar). alla är inte likadana men dessa var wienerbrödsbröd fyllda med vaniljkräm, sylt och grädde. lite vääl mycket tyckte väl vi, men de var goda =)


I Helgen var Jenny Carros kompis här, så i lördags tog vi alla en tur till Svendborg för lite shopping och en fika på Under uret med pannkakor med glass och de andra köpte ett glas vanligt vatten för 20 kr. då sa jag nej. jag visste att pannkakorna kosta 65:- sen bad jag om ett glas vatten också så sa han tre og firs...jag tänkte efter lite och tänkte att 83 spänn för det hela verka jävligt dyrt . & Jenny köpte en kolsyrat vatten för 50 kr! PUHÄÄ.  annars vare trevligt! och i bilen på väg dit fick Jenny samtal från landslagstränaren i truppgymnastik som frågade om hon ville vara med i Damlandslaget!!! helt galet!vi satt och tjöt. sen undra vi om vår Anna inte borde få besked.. vilket hon skulle fått på lördan, men hennes mobil var kajko så hon fick veta igår istället att hon KOM MED!! UNDERBART HÄFTIGT :D SÅ DUKTIGA TJEJER.

i Söndags var det rytme (fristående) träning hela dagen! det börja med gemensam träning 10-11-30. sen körde mitt lag (PÖLSEMIX) egenträning i 2 timmar, sen 2 timmar med Kasper, vår tränare, och sen nån halvtimme mer för att hjälpa lag 3 med sitt fristående. jävlar det var en lång träning! vilket gör så att man är lite småtrött idag.. men träningen idag gick ändå helt okej. körde överslag grupperad halv till semihårt för första gången!! :D

nu har vi precis lämnat av Carro och Jenny på station i Svendborg. Carro har valt att åka hem ett par veckor för hon fick hjärnskakning 4 januari och har inte kunnat träna eller var NÅGOT fysisk sen dess så hon tycker det är lite jobbigt att vara här så ska därför åka hem och krya på sig hemma istället. tråkigt, men bra för henne tror jag :) hon kommer vara saknad


jag & Carro i lördags



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback