en uppdatering från Ollerup

Oj då, ursäkta min frånvaro här på bloggen. Det har varit rätt mycket på skolan sista tiden och rätt mycket uppe i huvudet också. men ska försöka få med en god uppdatering på den senaste tiden iaf!

1. jag ska till USA och hälsa på Malin den 4-12 april! ändrade mina planer lite snabbt, snacka med vännerna på skolan, snacka med mamma o pappa, och bestämdee mig för att det är helt värt att hälsa på henne när hon gör en ones in a lifetime grej därborta. och jag har tyckt det är så synd att vi båda har en av de bästa tiderna i våra liv och att vi inte får dela det med varann. så snart åker jag dit. helt galet!

2. Danmarks mästerskapen runda 1 på söndag. Ja, det är dags för vårens andra tävling och det är på söndag det är dags för Ollerup att åka till Gladsaxe utanför Köpenhamn och tävla i DM i Teamgym. vi ställer upp med ett damlag, ett herrlag och ett mixlag. jag är med i Damlaget! Vi har kämpat otroligt mycket med många skador, sjukdomar och andra problem för att få till alla tre redskapen. Men vi börjar bli redo nu och rytmen börjar sitta fint!

3. Jag skada foten. förra veckan så hade vi momenttest på svårigheterna i friståendet. så innan jag ska ut på golvet och köra famehopp(splitspring) med halvvändning tycker jag det är en bra idé att testa ett famehopp på tumblinggolvet. pang sa det. det skulle jag inte gjort. högerfoten som är dålig sen innan stuka till sig. Det har gått över ganska fort. nu gör jag pakke av foten till träning och kör fotstyrka! men pga av det och lite annat så kommer jag antagligen bara tävla på fristående på söndag.

4. solen har kommit till Danmark. Vi har suttit ute flera dagar nu på rasterna och solat och glassat i gräset i den underbara vårsolen. fantastiskt! dock har jag hört att den försvinner snart igen o kylan kommer tillbaks...

5. har gått Trampett kurs steg 2 i helgen. Ja, hela helgen har vi nonstop gått en kurs i att passa på trampett, vi hade en del teori i form av ett prov och så var det praktiskt prov i att passa gymnaster korrekt på dubbelskruv, dubbel frivolt, dubbel halv, barani in, tzuka och överslagvolt. Efter många om och men så fick jag godkänt i kursen iaf, det var svårt, men bra att ha om inte annat!

Det var nog det tror jag!


Kommentarer
Postat av: Malin

Längtar tills du kommer :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback