LUP, ryggen och Valborg

Hejsan på er. Så är LUP veckan igång här på Ollerup vilket betyder specialschema då man fått välja ett tema man vill lära sig med om tex: kost och näring, sundhed, coaching, lekande människan, passningskurser i trampett och tumbling. jag går SM2 som står för Spring sikkert Matta 2. så det är frivolt delad, rondat flickis dubbelskruv och dubbelsalto, rondat tempoflickis och rondat whipback flickis man ska kunna passa på bland annat. sen är det en teoretisk del också med multiple choice test och en metodik uppgift. pga min rygg har jag fått sida på sidan när de andra passar, Henrik har ont i knä också, så vi har suttit på sidan båda två och så gör vi det en annan gång tillsammans med Helge. Men det teoretiska har jag kunnat göra och  idag gjorde jag multiple choice provet (som är på danska ska understrykas) och klarade det med ett ynka fel 44/45 rätt. wöho. Helge trodde nästan inte det stämde först. tänk vad bra det kan gå när man läser på som man ska. klapp på axeln maria. 


jag var på mitt första kiropraktorbesök idag i Svendborg med ryggen. Det gick rätt bra.. tydligen så sitter en kota längst ner i ryggen, i ländryggen snett/skevt så att jag står liksom lite snett kan man säga. och de saker jag gör gör jag lite fel och kompenserar då lite pga att jag är sne. Så hon ska knäcka ut min rygg och fixa till så att kotan hamnar rätt igen och fram till det är klar får jag inte hoppa (vilket innebär ingen vild gympa) och inte köra styrka för rygg då det kan göra det värre. tråkigt. men det verkar inte så farligt iaf. och just det jag ska helst inte sitta ned. stå eller ligga äre som gäller.. jaja.

igårkväll var det ju Valborgsmässoafton och fint väder som Ollerup bjöd på så passade vi på att grilla utanför stuen här på skolan. så det blev kortspel, korv med bröd, marschmallows och mys för att fira valborg på höjskolevis utan alkohol. och gud så mysigt det var, och inte är vi bakis idag heller :D!


Kommentarer
Postat av: Malin

Bra jobbat på provet! Och skönt att veta vad som är fel med ryggen iaf. Kramar

2012-05-02 @ 20:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback