det blev fredag tillslut!

oj, vilken lång skolvecka det har varit! föreläsningar från måndag-fredag, rätt ovanligt för att vara universitet! Både bra och jobbigt kan jag känna såhär med mindre än en vecka kvar till andra tentan. går en klump i magen varje gång jag tänker på det och känner att jag borde ju plugga istället för att sitta här liksom. men vad fasen 5-6 dagar hinner man nöta in mycket på, för det är det de handlar om nu; nöta in! kolhydrater, proteiner, fetter, fettlösliga vitaminer och järn... inte så mycket ju men intressant äre ju, men att biokemiskt förstå sig på dessa ämnen är lite krångligt ibland måste jag erkänna medans att förstå att upptaget av järn i kroppen hämmas om vi dricker kaffe till maten är lättare att ta till sig! 

för att lätta lite på ångesten ska vi ses ett gäng i klassen imornkväll och göra hemmagjord pizza och köra "tentaspel" typ galenpanna där alla har ett vitamin i pannan och ska komma på vilket vitamin det är man "är". mysigt och roligare än att vanka av och an hemma själv en lördagkväll och "plugga".


bild från dagarna innan förra tentan!

ha en fin fredag allihopa!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback